Ilmoittautuminen Pukinmäen taidekoulujen ja OSSY ry:n kesäakatemiaan 2021 on alkanut!

Kurssit on tarkoitettu 7–12-vuotiaille. Osanottajat otetaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Kurssit järjestetään yhteistyössä Ossy ry:n kanssa. Ilmoittautuminen jatkuu 15.5. saakka, jonka jälkeen linkki sulkeutuu ja peruutuspaikkoja voi tiedustella siitä eteenpäin sähköpostitse (teija.kamb(at)gmail.com) tai puhelimitse (0400 887378). Luettehan ohjeistuksen Ossy ry:n sivuilta tarkasti ilmoittautuessanne. Tervetuloa mukaan!

Ilmoittautuminen tapahtuu Ossy ry:n nettisivujen kautta >>

KERAMIIKKAPAJA I ja II
Haluatko upottaa kätesi saveen ja matkata muotoilun ja käsillä rakentamisen maailmaan? Keramiikan kesäpajassa tutustutaan keramiikkaan yhtenä kuvataiteen ja muotoilun lajina. Työpajoissa valmistetaan mm. veistoksia, koruja ja käyttöesineitä. Samalla tulevat tutuiksi keramiikan eri tekniikat sekä materiaalit, kuten savilaadut, lasitteet ja värit.

Aika:
Keramiikkapaja I    7.–11.6. klo 9–12
Keramiikkapaja II  14.–18.6. klo 13–16
Paikka: Pukinmäen kuvataidekoulu, os. Unikkotie 4, 00720 Helsinki
Ohjaus: Katariina Guthwert
Hinta: 85 € / oppilas / paja

Suora ilmoittautumislinkki: keramiikkapaja I
Suora ilmoittautumislinkki: keramiikkapaja II

KUVATAITEEN MAAILMA
Minne mielikuvituksesi sinut vie? Kuvataidekurssilla päästetään mielikuvitus valloilleen ja sukelletaan maalauksen ja rakentelun maailmaan. Kurssilla tutustutaan monipuolisesti erilaisiin kuvallisen ilmaisun tekniikoihin sekä työskennellään myös ulkona luonnossa sään salliessa.

Aika: 14.–18.6. klo 9–12
Paikka: Pukinmäen kuvataidekoulu, os. Unikkotie 4, 00720 Helsinki
Ohjaus: Sanna Koskimäki
Hinta: 85 € / oppilas

Suora ilmoittautumislinkki: kuvataiteen maailma

KUVATAITEEN JA NUKENRAKENTAMISEN MAAILMA
Mitä tapahtuisi, jos roskakorisi sisältö heräisi henkiin? Minkälainen hahmo siitä syntyisi?  Ehkäpä seikkailua janoava maitotölkki, salaiselle taholle vakoileva nenäliina tai purukumi, joka suunnittelee maailmanvalloitusta? Tule keksimään itse! Nukenrakennuksen kesäkurssilla päästetään mielikuvitus valloilleen ja sukelletaan tarinan ja rakentelun maailmaan. Teemme oman ilmaisullisen nukkehahmon, luomme sen ympärille tarinan ja puhallamme hahmot henkiin. Työskentelemme myös ulkona sään salliessa.

Aika: 7.–11.6. klo 13–16
Paikka: Pukinmäen kuvataidekoulu, os. Unikkotie 4, 00720 Helsinki
Ohjaus: Mira Laine
Hinta: 90 € / oppilas

Suora ilmoittautumislinkki: Kuvataiteen ja nukenrakentamisen maailma

SIRKUKSEN MATKASSA I ja II
Oletko aina halunnut kokeilla yksipyöräisellä ajoa tai trapetsilla roikkumista? Tänä kesänä se on mahdollista! Viiden päivän aikana tutustutaan akrobatiaan ja muihin sirkuslajeihin, kuten tasapainoiluun, ilma-akrobatiaan ja jongleeraukseen. Kurssin lopuksi valmistetaan pieni esitys.

Aika:
Sirkuksen matkassa I     7.–11.6. klo 10–14
Sirkuksen matkassa II   14.–18.6. klo 10–14
Paikka: Pukinmäen sirkuskoulu, Erkki Melartinintie 2D
Ohjaus: Susanna Keski-Kohtamäki
Hinta: 125 € / oppilas

Suora ilmoittautumislinkki: sirkuksen matkassa I
Suora ilmoittautumislinkki: sirkuksen matkassa II

TEATTERIN TAIKAMAAILMA
Tule mukaan yhteiseen teatteriseikkailuun ja anna sen kuljettaa sinut maailmaan, joka on täynnä tarinoita ja yllätyksiä! Kurssilla tutustutaan draamatarinoiden ja leikkien kautta teatterin tekemiseen. Lisäksi erilaisten pelien ja esityskokeilujen kautta harjoitellaan roolityöskentelyä, jännitteen ja kontaktin ylläpitämistä sekä erilaisia energiatasoja. Kurssin lopuksi valmistetaan pieni esitys.

Aika: 7.–11.6. klo 10–14
Paikka: Oulunkylän Puukoulu, os. Teinintie 8, 00640 Helsinki (yläkerta)
Ohjaus: Tanja Hautakangas
Hinta: 100 € / oppilas