Pukinmäen taidekoulujen kevätlukukausi huipentuu 19.5. Malmitalolla nähtävään sirkuskokonaisuuteen, improvisaatioteatteriin sekä sirkuskoulun lopputyöesityksiin. Esitykset sopivat koko perheelle.

Omana tapahtumanaan on monitaiteinen festivaali Puksu Art Fest, joka järjestetään lauantaina 20.5. Säveltäjänpuitossa ja sen ympäristössä.

Tapahtumien käsiohjelma on julkaistu >>

PÄIVÄKIRJA – sirkuskokonaisuus

Oletko joskus pitänyt päiväkirjaa? Kirjoitatko sen sivuille edelleen päiväsi kohokohdat, tärkeimmät salaisuutesi ja sydämesi villeimmät toiveet? Puksun sirkuksen tämän vuoden sirkuskokonaisuus Päiväkirja on saanut insipiraationsa päiväkirjasta. Esityksessä ei kuitenkaan varsinaisesti ole lähdetty hakemaan yhden päivän tapahtumia vaan eri teemoja, joita päiväkirja pitää sisällään, kuten tunteet, ystävyys, päivän kohokohdat ja ihmisenä kasvaminen. Lavalla tullaan näkemään monipuolisesti eri sirkuslajeja, kuten ryhmäakrobatiaa, ilma-akrobatiaa ja tasapainoilua.

Esiintyvät sirkusoppilaat ovat saaneet itse luoda yksittäisiä sirkusnumeroita sekä ideoida niiden puvustusta ja äänimaisemaa. Näin ollen oppilaat ovat päässeet itse vaikuttamaan kaikkiin esityksen osa-alueisiin. Kokonaisuutta ovat ohjanneet ja tukeneet Pukinmäen sirkuskoulun omat sirkusopettajat.

Esityskonsepti: Jilka Repo ja työryhmä
Ohjaus: Jilka Repo, Susanna Keski-Kohtamäki, Kaito Takayama
Puvustus: Johanna Salonen
Tuotanto: Elisa Gylling, Kaito Takayama

Esitykset:
PE 19.5. klo 13.00
PE 19.5. klo 18.30

TÄSSÄ JA NYT – improvisaatioteatteri

Tutustuminen itseen ja toisiin vie aikansa. Nykyaika suo vain vähän mahdollisuuksia syventymiseen ja tarkentamiseen. Tässä hetkessä ei aina ole helppo olla. Pakopaikoiksi löytyvät fantasiat, mielikuvitus, muistikuvat ja haaveilu. Mielen särkyneet maailmat etsivät turvapaikkaa ajan ulkopuolelta. Teatterin taitoryhmä on kevään ajan tutkinut esiintymistä improvisaation kautta. Entäpä, jos esittäisimme vain itseämme? Minut, sinut, meidät. Ollako vai eikö olla? Tällaisia me olemme. Me – kaikkien alojen asiantuntijat. Tänään-teille-taitoa.

Ryhmän ohjaus: Kaija-Leena Alatalo

Esitykset:
PE 19.5. klo 18.30

Sirkuskoulun oppilaiden lopputyönumerot nähdään klo 18.30 näytöksessä. Näytöksen kesto on kokonaisuudessaan n. 2 tuntia (väliaika 15 min). Päivänäytöksen kesto on n. 45 min (ei väliaikaa).

Liput: 16 € / 11 € / 8 € + tilausmaksut (alk. 1,50 € / tilaus) Lippupisteestä
Paikka: Malmitalon Malmisali, os. Ala-Malmin tori 1